Kogu õppeaasta vältel olid õppe- ja kasvatustegevustes kesksel kohal roheenergia projekti „Roheline nutikus“ tegevused, mis sai teoks tänu Eesti riigi toetusele ja mille eesmärgiks oli suurendada laste teadlikkust keskkonnakaitsest, edendades praktilisi keskkonnasõbralikke oskusi ja harjumusi, mida lapsed saavad kasutada igapäevaelus. Kaasatud olid lasteaia kõik 4–7-aastased lapsed, kokku 300 last. Tegevused toimusid läbi praktiliste ja põnevate õppe- ja kasvatustegevuste. Selline lähenemine tagas teema järjepideva käsitlemise ning aitas hoida keskkonnateemad kogu aasta vältel fookuses. Õppimine toimus suures osas õuesõppe ja projektõppe vormis, pakkudes lastele rohkelt kogemusi ja praktilist kokkupuudet säästva eluviisi ning keskkonnahoiu põhimõtetega. Eriline rõhk oli taastuvenergia allikate: päikese-, tuule- ja vee-energia põhjalikul ja eakohasel tutvustamisel. Projekti käigus viidi läbi erinevad teemakuud ja -nädalad. Nendeks olid komposteerimine, tuul ja tuuleenergia, päike ja päikeseenergia ning vee-energia. Lisaks sellele keskenduti aasta jooksul järjepidevalt järgmistele kestlikkuse ja keskkonnateadlikkuse valdkondadele: taaskasutus ja taaskasutusmaterjalide kasutamine, toiduraiskamise vähendamine, aiasaaduste kasvatamine, kodukoha looduse tundmaõppimine ja tervisliku eluviisi väärtustamine sh liiklusreostuse vähendamine. Rohetehnoloogia projekti „Roheline nutikus“ käigus saavutati mitmeid olulisi väärtuspõhiseid tulemusi, mis aitasid kujundada laste keskkonnateadlikkust ning toetada säästva eluviisi kujunemist juba varases eas. Kasvas keskkonnateadlikkuse kasv. Lapsed omandasid teadmisi loodusest ja inimtegevuse mõjust keskkonnale. Läbi praktiliste tegevuste nagu komposteerimine ja erinevate kompostritega tutvumine, suurenes arusaam vajadusest hoida ja kaitsta meid ümbritsevat loodust. Igas rühmas rõhutati toidujäätmete sorteerimise vajadust ning nende sobivust kompostimiseks. Õues asuvasse lasteaia kompostikasti lisati köögijäätmeid (nt puu- ja juurviljakoored) ja õuekoristuse jäätmeid (kuivanud lehed, murulõiked, oksad). Projekti raames olid kasutusel kaks vermikompostrit (ussikompostrit), mis võimaldavad kompostida väiksemas mahus ka siseruumides. Lapsed said vaadelda vihmausside tööd ja õppida, kuidas need aitavad lagundada biojäätmeid. Kompostrite kasutuselevõtus kaasati rühmade lapsed järjepidevalt, et nad saaksid lisada köögijäätmeid ja jälgida muutusi ajas. Väärtustati taaskasutust ja säästvat tarbimist. Õppeaasta vältel pöörati järjepidevat tähelepanu taaskasutusmaterjalide kasutamisele ja ressursisäästule.
Lapsed õppisid, kuidas vanadest asjadest saab valmistada uusi ning miks on oluline vältida ületarbimist. Valmistati rohkelt erinevaid õppe- ja mänguvahendeid, valmistati näituseid. Lapsed õppisid tundma oma rolli keskkonna hoidmisel. Iga tegevus – olgu see prügi sorteerimine, aiasaaduste kasvatamine või vee säästmine – andis lapsele võimaluse ise vastutust võtta ja panustada ja toetada vastutustunde kujunemist. Laienes loodusteaduslik mõtlemine ja praktilised oskused läbi õpitubade. Töötubades õpitud katsed, vaatlused ja arutelud arendasid laste loogilist ja loodusteaduslikku mõtlemist. Läbi käed-külge tegevuste kujunesid ka esmane tehnoloogiline taiplikkus ning oskus seoseid märgata. Läbi projekti tegevuste toimus tervisliku eluviisi ja liikumisharjumuste toetamine. Liikumise ja looduses viibimise kaudu väärtustati kehalist aktiivsust ja tervislikku eluviisi. Lapsed õppisid, et loodust saab hoida ka siis, kui liigutakse rohkem jalgsi või jalgrattaga. Seda aitasid selgitada õhu kvaliteedi mõõtmised erinevateskohtades: õuealal, metsas, pargis, autoteede ja kõnniteede läheduses. Põltsamaa Valla Lasteaia koolieelikutele toimus vahva ja õpetlik tuuleenergia töötuba, kus lapsed said avastada, mis on tuul ja kuidas inimesed tuult energia tootmiseks kasutavad. Töötoa eesmärk oli teha tuule nähtamatu jõud lastele käega katsutavaks ja tutvustada, kuidas tuuleenergiat meie igapäevaelus kasutatakse. Töötuba viisid läbi Huvi OÜ õuesõppe õpetajad. Töötuba algas lühikese vestlusega, kus arutleti lastega, mis on tuul. Töötoa kõige oodatum osa oli kindlasti meisterdamine. Iga laps sai valmistada oma tuuleveski, mille nad kujundasid värvilise paberi, kääride ja tihvtide abil. Kui veski valmis, said lapsed seda kohe proovida, puhuti ja jälgiti, kuidas tuuleveski pöörlema hakkas. Seejärel vaadeldi tuulikuid ja arutleti, millistest osadest tuulik koosneb. Lapsed valmistasid ise tuulikule labad ning seejärel suunduti õue katsetama, kas ja kuidas labad töötavad. Kuna oli väga tuulevaikne ilm, siis lapsed pidid ise välja mõtlema, kuidas tuuliku labad tööle saada, et tekiks elekter ja telefoni saaks laadima panna. No kuidas siis, ikka joostes - tuuliku labad hakkasid tööle ja telefon, mis oli juhtmega ühendatud tuuliku külge, hakkas laadima. Põnevust oli palju. Oli rõõm näha, kuidas kõikide õppekohtade koolieelikud töötoas aktiivselt kaasa lõid. Üheskoos avastati tuule jõudu, uuriti energia tekkimise võimalusi ja kogeti looduse väge mängulisel viisil.
Kõik koolieelikud said taaskord kokku, seekord veetehnoloogia alases õpitoas, kus valmistati looduses oleva vee puhastamiseks veefilter, et lapsed saaksid praktiliselt kogeda vee puhastamise põhimõtteid ning rajati veesüsteem. Töötuppa olid lapsed veefiltri valmistamiseks kaasa võtnud erinevaid looduslikke materjale: puukoort, sammalt, kive, kruusa ja liiva ja plastpudeli. Lapsed valmistasid looduslikest ja taaskasutusmaterjalidest veefiltreid. Samuti prooviti veesüsteemi loomist, mis võimaldas lastel rakendada oma tehnilist taipu, loovust ja koostööoskust. Käsitleti vee-energiat ning vee tähtsust energiaallikana. Tuule- ja päikeseenergiaenergia ja veetehnoloogia õpitubades osalesid kõik Põltsamaa Valla koolieelikud – nii keskusest kui ka väiksematest õppekohastest: Esku, Adavere, Pisisaare, Vägari ja Lustivere rühmades õppivad lapsed. Projekti käigus tutvuti, ehitati ja kasutati energiasäästlikke valgusteid ja vee säästmise meetodeid. Tutvuti päikeseenergia kui taastuva energiaallikaga, selle kasutamise võimalustega ja tähtsusega keskkonna säästmisel. Õpiti, kuidas päike annab meile valgust ja soojust ning kui oluline see on kõigile elusolenditele. Avastati, miks päikeseenergia on keskkonnasõbralik ja aitab meie planeeti hoida. Tutvuti päikesepaneelide mini-mudelitega, mis olid ühendatud lihtsate mootorite, LED-tulede või heliseadmetega. Lapsed said näha, kuidas päikesevalguse käes hakkasid tööle: mini-tuulik, purskkaev ja tantsiv loomake. Lapsed õppisid, et päikesepaneel ei vaja patareisid ega vooluvõrku, vaid töötab loodusliku valguse toel. Kevadel korraldati aiatöid, rajati peenraid, kus lapsed said õppida taimede istutamist, hooldamist ja saavad võimaluse ka saagi koristamiseks. Rajati rohetehnoloogial põhinevad õuesõppe kojad õpiõuele, paigaldati sinna näidispäikesepaneel, et näidata päikeseenergia kasutamise võimalusi; loome sinna vahendid, mis kasutavad rohetehnoloogiat. Õppeaasta jooksul külastati kohalikku päikeseparki ja veepuhastusjaama. Koostöös lapsevanemate ja kogukonna liikmetega korraldati talgupäevi, õpiõuede ja õppemetsa korrastamise ja aiatöid. Toimus heategevuslik laat "Minu uus on sinu vana – oled noor või oled vana!" Müügilettidelt võis leida nii riideid, jalanõusid, mänguasju, raamatuid, taimi kui seemneid, aiaskulptuure, omaküpsetatud leiba, käsitöövaipu ja -ehteid, kui ka majapidamistarbeid, et leida enesele uus elu järgmises kodus. Kogutud tulu eest rikastati õpiõue vahendeid. Lapsevanemad viisid rühmades lastele läbi põnevaid tegevusi, valmistasid õppematerjale: tuuliku maketi ja vahva ilmajaama- burromeetri, mis aitab tuule tugevust ja suunda määrata. Suur aitäh kõigile, kes õppeaasta jooksul panustasid, toetasid ja rikastasid laste tegevusi, suurendades üheskoos ühtset kogukonna tunnet. Projekti „Roheline nutikus“ tulemusel kujunes lastel terviklik arusaam keskkonnasõbralikust ja säästvast eluviisist. Läbi praktiliste tegevuste, töötubades osalemise, loodusvaatluste ja projektõppe kasvas laste teadlikkus taastuvatest energiaallikatest, taaskasutusest ning looduse hoidmise vajalikkusest. Projekt toetas vastutustunde, koostööoskuste ja loodushoidlike väärtuste kujunemist ning aitas lastel mõista, et ka väikestel tegudel on suur mõju. Õppeaasta jooksul kinnistus arusaam, et igaüks saab olla muutuse looja oma igapäevavalikute kaudu.